Kosten online boekhoudpakket + boekhouder
Prijzen van Paperdork
Bij Paperdork doen we niet aan uurtje factuurtje of vervelende addertjes onder het gras. Voor een vast bedrag per kalenderjaar weet jij waar je aan toe bent en kun jij écht detoxen van jouw boekhouding.
ZZP
VOF
Wat zit er bij de prijs inbegrepen?
add remove Kan ik in termijnen betalen?
Bij Paperdork factureren we aan het begin van ieder kwartaal. Als je voor een heel jaar klant wordt betekent dit dus dat we jouw jaarbedrag in 4 termijnen afschrijven. Wordt je later in het jaar klant? Dan betaal je het jaarbedrag (het eerste jaar) in minder termijnen.
add remove Kan ik ook in 1x of per maand betalen?
Als je graag het gehele bedrag in 1x wilt betalen dan mag dat, geef het dan even aan. Maandelijks factureren is helaas geen optie. Standaard factureren wij per kwartaal.
add remove Wat kan ik van mijn cijferbaas verwachten?
Als je klant wordt bij Paperdork dan krijg je een vaste cijferbaas met financiële achtergrond als aanspreekpunt. Daar kun je zoveel vragen stellen als je wilt, op de manier die jij fijn vindt (via mail, Whatsapp, telefoon). We hebben een hekel aan trage boekhouders, dus je kunt van ons ook een snel antwoord verwachten. Op werkdagen reageren we zelfs vaak al binnen een dag.
Jouw cijferbaas kijkt ook mee met de transacties die jij in ons systeem invoert. Als we daar een foutje zien, opmerking of vraag hebben dan laten we dit via het systeem aan jou weten.
Tot slot worden ook de btw aangiftes en inkomstenbelasting voor je gedaan. Al zullen we die nooit versturen zonder jouw akkoord! Uiteraard denken wij ook mee hoe we aangiftes voor jou zo gunstig mogelijk kunnen invullen, met gebruik van de wettelijke mogelijkheden om belasting te besparen.
add remove Kunnen jullie ook een losse inkomstenbelasting doen?
Wij bieden in principe geen losse aangiftes aan, je neemt onze diensten altijd af in een totaalpakket. Tijdens de aangifteperiode bieden we klanten voor het nieuwe kalenderjaar echter wel de mogelijkheid om eenmalig de inkomstenbelasting van het jaar ervoor door ons te laten verzorgen. De kosten hiervoor bedragen €375 (excl. btw) per inkomstenbelasting. Dit is alleen op basis van beschikbaarheid! Vraag dus naar de mogelijkheden. Voorwaarde is daarnaast dat de inkomsten en uitgaven van het betreffende jaartal in Paperdork worden ingevoerd.
add remove Krijg ik korting als ik later in het jaar klant wordt?
Je kunt het gehele jaar door klant worden, maar je krijgt helaas geen korting voor dat kalenderjaar. Onze prijzen zijn zeer concurrerend als je ze vergelijkt met de markt. Wij werken met vaste prijzen per kalenderjaar omdat je ook de inkomstenbelasting altijd voor een heel jaar moet doen. Dat betekent dat als je gedurende het jaar klant wordt, wij alsnog met terugwerkende kracht jouw gegevens van het gehele jaar nodig hebben. Die gegevens moeten wij ook met terugwerkende kracht controleren. Daarnaast zal altijd de inkomstenbelasting erbij in zitten, en dat is waar voor ons het meeste werk in gaat zitten.
add remove Doen jullie ook de aangifte van mijn fiscaal partner?
Die kunnen we zeker meenemen als je dat wilt 🙂 Als je een fiscaal partner hebt dan kunnen we zijn/haar aangifte meenemen voor een meerprijs van €100 (incl. btw), mits je partner alleen in loondienst werkt. Het is niet verplicht om samen aangifte te doen, aan jou dus de keuze. Het voordeel van samen aangifte doen is dat je met bepaalde posten kunt schuiven, en zodoende mogelijk een extra belastingvoordeel kunt behalen. Hoeveel dat precies oplevert kunnen we je van tevoren nooit vertellen. Je kunt hier nog rustig over nadenken, we vragen hier pas naar bij de voorbereiding van de inkomstenbelasting in het nieuwe jaar.
add remove Als ik opzeg, doen jullie dan nog mijn IB aangifte?
Voor onze prijzen werken we met kalenderjaren, en dat doen we niet voor niets. Voor dat kalenderjaar hebben we dan namelijk alle gegevens in ons systeem staan, en dat betekent ook dat we voor dat kalenderjaar alle aangiftes doen. Stel je bent klant voor 2022, dan betekent dit dat we alle aangiftes voor je doen die betrekking hebben op 2022. Om het duidelijk te maken twee voorbeelden:
Je wordt klant in januari 2022, voor het jaar 2022: in dit geval begin je in januari met het inboeken van jouw gegevens in ons systeem. De eerste btw aangifte die we voor jou doen is die van Q1 2022, en de eerste inkomstenbelasting die we voor jou doen is de aangifte over het jaar 2022, die plaatsvindt in 2023. Hoewel de btw aangifte van Q4 2021 en de inkomstenbelasting over 2021 wel in de periode vallen waarin je klant bent bij ons, doen wij die niet voor je. Wij hebben immers ook die gegevens niet in ons systeem.
Je stopt in oktober 2022 met je bedrijf, en wilt dus per 2023 opzeggen: in dit geval ronden wij nog netjes alles voor het jaar 2022 voor je af, ook de inkomstenbelasting. Dat betekent dat ondanks je al bent gestopt met je bedrijf, we nog een tijdje contact houden om jouw aangiftes over het jaar dat je klant was netjes af te ronden.
Klant worden of meer informatie?
Onze cijferbazen leggen je ons concept heel graag nog eens persoonlijk uit. En we zijn ook super benieuwd wie jij bent! Laat je je e-mailadres of telefoonnummer achter. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. En natuurlijk is dat geheel vrijblijvend. Zien we je snel? 🙂