Bewaar je klantgegevens in het klantenbestand van ons boekhoudprogramma
Paperdork is een innovatief boekhoudprogramma mét de persoonlijke hulp van een cijferbaas. De moderne app, beschikbaar in je browser en voor je mobiele telefoon, is ontworpen volgens het ‘keep it simple & clean’ principe. Een heel eenvoudig boekhoudprogramma om mee te werken dus! En nee, je hoeft niet in te leveren op functionaliteit. Op deze pagina vertellen we meer over het klantenbestand van ons boekhoudprogramma. De plek om je klantgegevens te bewaren.
Waarom een klantenbestand in een boekhoudprogramma?
Een boekhoudprogramma is natuurlijk niet zo uitgebreid voor je klantgegevens als een CRM-systeem. Toch is het wel heel handig om een klantenbestand bij te houden in je boekhoudprogramma. Niet alleen heb je de belangrijkste gegevens van je klanten overzichtelijk bij elkaar, ook kun je veel sneller offertes en facturen maken. Zodra een klant eenmaal bekend is in het klantenbestand, worden de gegevens namelijk al herkend. Zo hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te vullen.
Welke gegevens bewaar je in het klantenbestand?
Het Paperdork klantenbestand bewaart vooral de klantgegevens die van belang zijn voor de facturen. De klantgegevens bestaan uit verschillende onderdelen.
Type klant
Bij het type klant kun je aangeven of dit een zakelijke klant of een particuliere klant betreft. Vul dit goed in! Particuliere klanten zien het factuurbedrag namelijk inclusief btw, terwijl dit bij zakelijke klanten exclusief btw wordt weergegeven. Daarnaast is het belangrijk voor buitenlandse facturen. Voor buitenlandse btw gelden er verschillende regels voor particulier en zakelijk.
Basis klantgegevens
De basis klantgegevens bestaan uit de naam van een contactpersoon (indien zakelijk), e-mailadres, telefoonnummer en adresgegevens. In het geval van (zakelijke) buitenlandse klanten binnen de EU is het daarnaast belangrijk om het btw-nummer te vermelden. Deze heb je nodig om de btw juist te verleggen.
Afwijkende factuurgegevens
Het is tot slot mogelijk om afwijkende factuurgegevens op te geven. Dat is handig wanneer de adresgegevens afwijken van de factuurgegevens en/of als de facturen naar een specifiek e-mailadres moeten worden verzonden.
Pro tip: koppel je CRM systeem via Zapier
Gebruik je een bestaand CRM-systeem waar je alle klantgegevens al uitgebreid in bijhoudt? Dan kun je het jezelf mogelijk nog makkelijker maken middels een automatische koppeling. Mits je technisch een beetje handig bent 🙂 Zapier is een automatiseringstool waarmee je verschillende systemen aan elkaar kunt koppelen. Via Zapier is het ook mogelijk om klanten aan te maken in het klantenbestand van Paperdork. Handig als je bijvoorbeeld in bulk je klantgegevens wilt overzetten!
Bekijk de andere functionaliteiten
Een (persoonlijke) demo?
Wil je graag een demo van het boekhoudprogramma? Dat kan! Je kunt een afspraak maken met een van onze cijferbazen om kennis te maken, waarbij we je meteen een persoonlijke rondleiding geven door het systeem. Wil je liever zelf de demo bekijken? Dat mag ook. Klik op onderstaande button om de demo in te plannen.